Θεματικοί άξονες 2015

LPE_Gears

Οι μαθηματικοί των Π.Π.Σ. θεωρούν αναγκαία να αναπτυχθεί μία γενικότερη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών, όχι μόνο στο πλαίσιο της στενής κοινότητας των Π.Π.Σ., αλλά μεταξύ όλων των συναδέλφων μαθηματικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτή είναι μία πρακτική που ενθαρρύνεται και από τον Νόμο 3966/2011 περί της νέας δομής και λειτουργίας των Π.Π.Σ.

Η διευρυμένη θεματολογία του 2ου Συνεδρίου προωθεί τη συμμετοχή και συνεργασία με τους μαθηματικούς του συνόλου των σχολείων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της διάχυσης καλών πρακτικών.

Παράλληλα, όπως και στο 1ο Συνέδριο, θα αναπτυχθούν θέματα που εντάσσονται στις ειδικότερες εκπαιδευτικές ανάγκες, σχετικά με τα Μαθηματικά, των μαθητών των σχολείων των Π.Π.Σ.

Ειδικότερα, η φετινή θεματολογία περιλαμβάνει:

1) Διάχυση καλών πρακτικών για τα Μαθηματικά μεταξύ Π.Π.Σ. και των άλλων σχολείων.

Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι μαθηματικοί με πρωτοποριακές ιδέες, οι οποίοι συμβάλλουν, ο καθένας με τον τρόπο του, στην ανάπτυξη καλών πρακτικών για τη διδασκαλία και το εύρος των μαθηματικών ιδεών με ή χωρίς νέες τεχνολογίες. Δεν τους δίνονται όμως, πολλές ευκαιρίες να αναδείξουν το έργο τους και να προβάλλουν τις προτάσεις τους. Το Συνέδριο παρέχει το βήμα για διάχυση τέτοιων ιδεών στη μαθηματική κοινότητα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

2) Δράσεις, καινοτομίες και όμιλοι σχετικά με τα Μαθηματικά.

Η ανάπτυξη δράσεων και ομίλων σχετικών με τα Μαθηματικά αυξάνεται συνεχώς, είτε στο πλαίσιο των ομίλων των Π.Π.Σ. και των άλλων σχολείων, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, είτε στο πλαίσιο μαθημάτων, όπως η Ερευνητική Εργασία, είτε τέλος στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων εκπαιδευτικών δράσεων. Η παρουσίαση τεκμηριωμένων σχεδίων διεξαγωγής τέτοιων αξιολογημένων δράσεων και καινοτομιών παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

3) Οι συνδέσεις των προγραμμάτων σπουδών των Μαθηματικών και των Επιστημών.

Είναι αναγκαία η σύνδεση των Μαθηματικών και των Επιστημών που διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέσω ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σπουδών που θα λαμβάνει υπόψη του και την διαθεματική προσέγγιση. Επιδιώκεται η ανάδειξη και συζήτηση εφαπτόμενων θεμάτων και ενοτήτων που μπορούν, είτε να προηγούνται χρονικά από το πρόγραμμα των Μαθηματικών, είτε να λαμβάνουν υπόψη τους προσεγγίσεις προερχόμενες από τις Επιστήμες. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προτάσεις από τη συμμετοχή της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα MaSciL.

4) Μαθηματικά και ταλαντούχοι μαθητές: πρακτικές αναγνώρισης και ενθάρρυνσης.

Διαφοροποιημένα προγράμματα. Παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού. Διαφοροποιημένο ή εμπλουτισμένο πρόγραμμα σπουδών – δραστηριοτήτων για τους μαθητές αυτούς. Ανάπτυξη των δεξιοτήτων στους ομίλους αριστείας. Συγκρότηση αξιόλογων βιβλιοθηκών με μαθηματικά βιβλία, άρθρα και περιοδικά. Προβολή των πρακτικών άλλων χωρών. Άλλες σχετικές δράσεις.

5) Συνδέσεις των Π.Π.Σ. με τα Μαθηματικά Τμήματα των Πανεπιστημίων.

Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εκπαίδευση φοιτητών σε θέματα διδασκαλίας και παιδαγωγικής πρακτικής. Συνεχής και περιοδική επιμόρφωση των μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

6) Αναλυτικά προγράμματα σπουδών Μαθηματικών στα Π.Π.Σ.

Η διεθνής εμπειρία των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Η διδασκαλία της Γεωμετρίας, ο ρόλος και η παιδαγωγική της αξία. Τα διακριτά Μαθηματικά, ο ρόλος τους και η παιδαγωγική της αξία. Η οργανική ένταξη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα περισσοτέρων κλάδων της μαθηματικής επιστήμης. Η διδασκαλία με την χρήση λογισμικών και οι σχετικές καινοτόμες πρακτικές. Η αποδεικτική διαδικασία και η αποτελεσματικότητά της στη διδασκαλία των Μαθηματικών.

7) Ο ρόλος των εξετάσεων και οι μαθητές των Π.Π.Σ. στα Μαθηματικά.

Μας ενδιαφέρει το προφίλ των μαθητών των Π.Π.Σ. μετά την εισαγωγή σε αυτά μέσω εξετάσεων, οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν. Τεκμηριωμένες παρατηρήσεις και δεδομένα για τις δυνατότητες που έχουν οι μαθητές να ανταποκριθούν σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών στο οποίο τα Μαθηματικά παίζουν ουσιαστικό ρόλο και κατέχουν υψηλή παιδαγωγική σημασία. Πώς ή πόσο διαχωρίζεται το ενδιαφέρον των μαθητών για τη μάθηση σε σχέση με την επιτυχία στις εξετάσεις;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s